Kauden 2017-2018 harjoituskausi alkaa kaikkien lajiryhmien yhteisillä peruskuntoharjoituksilla, jotka kestää n. 4 viikkoa (24.9 - 22.10) Pk-harjoitusten jälkeen alkavat lajiharjoitukset täydellä ryminällä.

Peruskuntoharjoitukset uudistuvat taas hieman sisältäen omatoimiseen harjoitteluun ohjaavia osioita. Harjoituksista vastaavat nuoriso- ja valmennustiimien osaavat valmentajat.

Perusperiaate pysyy kuitenkin samana eli harjoitukset suunnitellaan niin, että nuoremmat (10v) voivat tehdä hitaammin ja vähemmän. Kokeneemmat urheilijat etenevät nopeammin ja pidemmälti. Kukin voi harjoitella oman kuntonsa ja tasonsa mukaisesti nousujohteisesti. Harjoitukset ovat avoinna kaikkien lajien urheilijoille, heidän vanhemmilleen ja valmentajille.

Peruskuntoharjoituksissa luodaan riittävä pohjakunto, jolla varmistetaan lajiharjoitusten tehokkuus ja vähennetään urheilijoiden loukkaantumisherkkyyttä.

Harjoituksia on 5-6 kertaa viikossa. Niihin voi osallistua valintansa mukaan. Ohjelmassa vaelluksia, kuntopiirejä, pelejä, pyöräilyä, juoksulenkkejä, sauvakävely, mäkiharjoittelua, määräintervalleja, suoharjoittelua, kilpakävelyä, loikkia, hyppelyjä ...